biuro@idealnysklep.pl 513 182 589

Łatwe tworzenie produktów

Jeśli masz już sklep - przeniesienie wszystkich produktów do naszego systemu pozostaw nam - to najlepszy sposób.

Jeśli chcesz dodać produkty samodzielnie, pierwszym krokiem jest stworzenie kategorii produktów, według których będą one pogrupowane w Twoim sklepie, np: obuwie męskie, obuwie damskie itp.

Kolejnym krokiem jest dodanie produktu.

W formularzu dodania produktu należy uzupełnić następujące pola:

Informacje podstawowe:

  • wybór kategorii produktu
  • nazwa produktu
  • aktywny lub nieaktywny (tu określasz czy produkt ma być widoczny w sklepie dla klientów, czyli aktywny, czy też ma być widoczny tylko dla administratora -nieaktywny. Tylko administrator może sprzedać nieaktywny produkt.

Ustawienia towaru:

  • cena regularna
  • waga produktu (jest to niezbędne np. do wyceniania paczek zagranicznych)
  • cena promocyjna
  • rodzaj produktu
  • ilość produktów w domyślnej paczce (tu określasz ile pozycji danego produktu może się zmieścić w standardowej paczce)
  • rodzaj paczki (tu wybierasz z listy zdefiniowane wcześniej rodzaje paczek, np. buty, kieliszki itp.)
  • dostępna ilość towaru (jeśli nie korzystasz z programu magazynowego, tu wpisujesz jaką ilość produktów masz na sprzedaż)

Ustawienia produktu:

  • stawka podatkowa
  • gwarancja (tak - produkt posiada gwarancję, nie - produkt nie posiada gwarancji)
  • produkt delikatny (jeśli produkt wymaga specjalnego opakowania, które jest droższe niż standardowe, możesz zdefiniować jego koszt. W przypadku produktów delikatnych klient zostanie poinformowany o dopłacie do opakowania)
  • czas trwania gwarancji 

Ustawienia pozycjonowania:

  • tytuł strony
  • słowa kluczowe
  • opis strony

Opisy:

  • krótki opis produktu (który wyświetla się przy produkcie na liście produktów z danej kategorii)
  • pełny opis produktu (tu można wprowadzić dowolnej długości opis wraz z odnośnikami do innych plików, np.: do certyfikatów, filmów, dodatkowych zdjęć itp.

Cały formularz zatwierdza się klawiszem Utwórz.

Obok klawisza Utwórz znajduje się klawisz Utwórz i dodaj nowy wariant.

...................


Jeśli chcesz dodać bardzo podobny produkt, nie musisz ponownie wszystkiego wprowadzać. Wystarczy wybrać przycisk Klonuj produkt, a wszystkie dane zostaną skopiowane. Wówczas możesz nanieść odpowiednie zmiany i dodać nowy produkt.

Zobacz jak dodać produkt:

 

Dowolna ilość zdjęć i filmów

Kolejnym krokiem po wprowadzeniu produktu jest dodanie zdjęć do fotogalerii. Wybieramy w tym celu przycisk Dodaj nowe zdjęcie.

Zdjęcia możemy dodawać w dowolnej kolejności. W każdej chwili można zmienić ich konfigurację, klikając i przenosząc myszką zdjęcie w inne miejsce. 
Uwaga - pierwsze zdjęcie jest miniaturą produktu na stronie produktów danej kategorii.

Filmy dodajemy w dużym opisie produktu (najlepiej umieścić film najpierw w YouTube, a potem zamieścić odpowiedni kod, aby wyświetlał się w opisie produktu). W taki sposób możemy dodać dowolną ilość filmów, a korzystając z YouTube mamy dodatkowe pozycjonowanie produktu, jak i dodatkowy kanał reklamy umożliwiającej pozyskanie nowych klientów.

Zobacz jak dodać zdjęcia:

Łatwa zmiana kolejności wyświetlania produktów

Produkty są wyświetlane według ustalonej przez Ciebie kolejności na takich podstronach, jak m.in. promocje, nowości, czy też lista produktów w danej kategorii.
Przenoszenie produktów na inne pozycje odbywa się poprzez kliknięcie myszką i przesunięcie produktu w nowe miejsce.

Zobacz jak to się robi:

Magazyn główny i podrzędne

Prosty i funkcjonalny magazyn główny i magazyny podrzędne.

Administrator ma dostęp do całego magazynu, w tym do magazynów podrzędnych oraz do wszystkich opcji. 
Sprzedawca ma dostęp do wybranego magazynu podrzędnego, w tym do cen sprzedaży, bez dostępu do cen zakupów. 
Sprzedawca (jeśli administrator ustawi widełki cenowe dla sprzedawcy) może udzielać rabatu na produkty, ale tylko w podanych granicach.
W każdej chwili administrator ma wgląd w stany magazynowe całego magazynu i magazynów podrzędnych.
Istnieje możliwość wprowadzania minimalnej ilości produktu oraz alertów, jeśli ilość ta jest mniejsza niż ustawiona (oddzielnie dla całego magazynu i dla magazynów podrzędnych).
Możliwe jest tworzenie zestawów z produktów z wyodrębnionymi dla każdego produktu w zestawie zasadami gwarancji, a także możliwość powiększenia zestawu o wybraną usługę, np. montaż w cenie 10 zł. W przypadku sprzedaży zestawu z magazynu schodzą pojedyncze produkty.
Produkt wprowadzony do magazynu może mieć koszt zakupu 0 zł lub większy. Kosztem zestawu może być usługa złożenia zestawu, gdzie zakup usługi to 0 zł, a sprzedaż np. 20 zł.
Magazyny są połączone z fakturami korygującymi (zwroty dobrych lub uszkodzonych produktów). Faktury korygujące są ściśle powiązane z magazynem, mają wpływ na zysk i inne raporty danego magazynu.
Administrator ma możliwość przesuwania produktów między magazynami.
Kontrola ilości - dodawanie produktów możliwe jest tylko w magazynie głównym i dostępne wyłącznie dla administratora. Jeśli sprzedawca ma takie prawo (nadane przez administratora) może wprowadzać produkty do swojego magazynu, wpisując cenę zakupu i cenę sprzedaży zatwierdzone przez administratora.

Magazyn główny:

Wprowadzamy produkty do magazynu podając koszt zakupu, ilość i oznaczenie partii - na potrzeby udzielania gwarancji.

Przy zwrotach nieuszkodzony towar wraca do partii, z której był sprzedany. Produkt wadliwy otrzymuje status uszkodzony.
Raporty generowane są automatycznie: ilość pozycji danego produktu w magazynie i sztuk z danej dostawy, a także ilość uszkodzonych i sprzedanych produktów w danym okresie.
Istnieje możliwość przesunięcia wadliwych produktów do magazynu produktów uszkodzonych i generowanie raportu dla księgowości.

Magazyny podrzędne:

Istnieje możliwość tworzenia magazynów podrzędnych, do których administrator przesuwa produkty z magazynu głównego.
Magazyn podrzędny ma swój magazyn produktów uszkodzonych oraz opcję generowania raportu dla księgowości.

Zapisy na promocję

Opcja, której nie znajdziesz w innych sklepach. 

Jak działa?

Jeśli produkt jest niedostępny albo jest sprzedawany w regularnej cenie, pojawia się przy nim przycisk powiadom o promocji. Klient sklepu po wybraniu tego przycisku jest proszony o podanie ilości jaką jest zainteresowany oraz adresu e-mail. Dzięki temu wiemy, jakie jest zainteresowanie produktem i jaką ilość mamy zamówić. Kiedy produkt będzie już dostepny lub zdefiniujemy cenę promocyjną, możemy powiadomić pocztą e-mail klientów zainteresowanych tym produktem o jego dostępności.

Warianty produktów

Jest wiele produktów, które występują w różnych wariantach, np. w różnych rozmiarach czy kolorach. W takim przypadku, zamiast wprowadzać do sklepu każdy rozmiar tego samego modelu buta jako oddzielne pozycje w sklepie, możesz wporwadzić jeden model obuwia i jego warianty według rozmarów czy kolorów.

Wariantem mogą też być zestawy - produkt można kupić np. w cenie A za sztukę lub w cenie B za zestaw 25 szt.

Produkty powiązane

Przy zakupie produktu powiązanego z innymi produktami, klientowi ukazuje się okno z informacją, np.: Zegarek jest sprzedawany bez baterii. Czy chcesz dodać je do zakupu?

Widoczność produktów w sklepie

Podczas dodawania produktu i w każdej dowolnej chwili możesz zmienić jego widoczność w sklepie - na produkt aktywny lub nieaktywny (produkt widoczny w sklepie dla klientów jako aktywny lub też widoczny tylko dla administratora - nieaktywny). Tylko administrator może sprzedać nieaktywny produkt.

Tworzenie zestawów

Zestawy tworzymy korzystając z opcji tworzenie wariantów lub z poziomu magazynu.
W magazynie mamy możliwość tworzenia zestawów z produktów z wyodrębnionymi dla każdego produktu w zestawie zasadami gwarancji i opcję powiększenia zestawu o wybraną usługę, np. montaż w cenie 10 zł. W przypadku sprzedaży zestawu z magazynu schodzą pojedyncze produkty.

© 2015 IdealnySklep.pl